Faceți căutări pe acest blog

joi, 10 mai 2012

Pe drumul lui Simirad mi-am rupt mașina-n două...







            Nu cunosc  dedesubturile afacerii  șoselei Iași, Vlădeni, Andrieșeni. Primarii și șoferii, cu care am discutat, mi-au spus că acesta e drumul lui Simirad , adică asfaltează  o firmă a fiului  președintelui Consiliului Județean Iași. Că așa se practică la  noi politica... Cu neamuri, fii, nepoți,  frați, cumnați,  amici și ... proști care-i votează.            
      De trei ani se lucrează la refacerea acestui drum!  Termenul este, după cum scrie pe placardă  - ianuarie 2012, dar  șoseaua arată la fel ca  acum trei ani.  
      Batem pasul   pe loc: tot pe loc , pe loc ...   Și chiar dacă  nu ar fi așa, cum vorbesc gurile rele, ce face d-l Simirad ca președinte al consiliului județean Iași?  Ce face un profesor de matematică și scriitor?!...  Așteaptă pomana lui  Băsescu, că doar l-a susținut,  pe pirat,  la scaunul prezidențial. 
      Dar pomana nu mai vine. Băse nu mai dispune, el  apune... Parcă-l aud  pe Năstase  fredonându-i lui  Băse  cântecul  lebedei. ,,Trăinele, nici nu știi, cât de mic începi să fii...”   
         Dar   Năstase nu va fredona. E un politician intelectual sau intelectual politician, elegant în vorbă și diplomat în judecată,  nu  se coboară la  manelele  lui Băse. 
          Când i-am citit, în 2000,  cărțile  lui Simirad  - Audiențe  în aer liber, schițe și povestiri , mi-am zis: iată un   moralist care merită a fi votat. 
          În realitate Simirad  s-a dovedit a fi, nu un moralist, ci   lupul moralist - a trecut dintr-o tabără  în alta cu aceeași lipsă de caracter.  Că bine zicea un istoric spaniol, anume Francisco Veiga în Istoria Gărzii de fier  (paradoxal  - ne scriu străinii  istoria - istoricii noștri fiind prea ocupați să facă politică), că România nu duce lipsă,  în politică, de oameni inteligenți, ci de oameni de caracter. 
             Aș vrea să-i cer, d-lui Simirad,  o  audiență în aer liber, pe drumul  Iași, Țigănași, Vlădeni, Andrieșeni să vadă și el cum își rupe  mașina în două. Dar, d-l Simirad  nu mai vrea să candideze. Iese la pensie...  Și-a făcut plinul și  de-acum se duce  să planteze roșii... din alea galbene sau portocalii, mă rog!  Aflu, mai apoi,  că  va candida, acum în 2012, din partea U.N.P.R                                        
           Nu mă mai duc în audiență. Nu are rost! Nu pentru că  nu ar avea șanse să ajungă președinte la C.J. Iași, ci pentru că nu mai am   eu speranțe că drumul lui Simirad se va  nici anul acesta, nici anul viitor, nici la mulți ani.  
           În toamnă, când  voi căra mustul,  îmi voi  rupe   din nou mașina  mașina  în  două.   Deși mă revoltă situația, mă  resemnez!
           Ce poate să facă românul când se lovește cu capul de un întreg zid al indolenței  politice?  Să se resemneze!  Ce  altă șansă are! Speranța?! Moare, la noi, în secunda următoare promisiunii făcute de un politician ca Simirad.  
          Așa e la noi la români, ne învârtim  mereu, precum  câinii în jurul cozii, în același cerc vicios infect și fără ieșire. Batem pasul, ca la horă,  pe loc...,  Tot pe loc , pe loc , pe loc... să răsară busuioc!..., măi!   
Vasile Anton, Iași, 10 mai 2012                             

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu