Marketing - Intel și Apple se înscriu în adevărata școală.
Acum cateva zile, Bogdan Georgescu, Channel Account Manager Intel Romania, a mentionat un concept de marketing, unul de foarte mare succes, pe care Intel doreste sa il adopte in ceea ce priveste segmentul de Ultrabook-uri. Despre ce este vorba, mai exact? Vedem in continuare, mai ales ca mie imi place mie sa despic firul in patru, drept urmare voi incerca sa si explic acest concept.
Sunt doar cativa ani de cand o companie renumita pentru simplitatea produselor sale s-a gandit sa revolutioneze modalitatea in care consumatorul percepe un produs IT, ma refer aici la computere si ulterior telefonul mobil. Apple, caci despre ei este vorba, isi foloseste brandul pentru a fi competitiv pe multe segmente de piata. Aceste segmente includ industria de computere, consumer electronics cu iPod, distributie de muzica digitala prin iTunes, piata de smartphone-uri si aplicatii cu AppStore, piata de tablete si chiar si segmentul de distributie TV cu Apple TV. Exista chiar o prezenta puternica a acestuia si in domeniul reclamelor cu reteaua iAd.
Timp de cativa ani, strategia de marketing a lui Apple a fost crearea de produse inovatoare si de servicii aliniate unui punct central, Mac-ul, ce permite conectarea si editarea informatiilor de pe toate instrumentele digitale produse de companie. Ceva mai recent, acest punct central a devenit experienta in sine a utilizatorului cu produsele Apple. Compania ofera acum o experienta de utilizare integrata, armonioasa in ceea ce priveste toate dispozitivele sale folosind iCloud ca si un hub central si promovandu-l ca atare.
Personalitatea lui Apple se bazeaza pe emotii, cand spui Apple trebuie sa te gandesti la imaginatie, lifestyle, libertate, simplitate. Simplitatea sta la baza acestui concept. Un produs Apple este frumos, elegant, inteligent insa in prmiul rand simplu de utilizat si seamana foarte mult ca si interfata si mod de utilizare cu altul. Gesturile folosite pe un iPod sunt prezente si pe iPhone, iPad si Mac.
In ceea ce priveste comparatia cu Intel, aici producatorul se axeaza desigur pe segmentul de ultrabook-uri. Lansarea lui MacBook Air a desemnat o revolutie in domeniul laptopurilor fiind cel mai subtire si mai usor la ora actuala, chiar si acum se numara printre cele mai portabile. Ce avea diferit un MacBook Air fata de un laptop normal? Ei bine, procesorul nu era un Core 2 Duo obisnuit ci unul fabricat special pentru Apple la momentul respectiv. Avea un consum mai redus si degaja o cantitate de caldura mai mica, putand fi implementat intr-o carcasa mai subtire si putand oferi o autonomie mai ridicata.
Ultrabook-ul si-a facut aparitia la sfarsitul anului 2011 cu modelul ZenBook de la ASUS. Ce aveau in comun aceste doua laptop-uri, produse la cativa ani distanta unul de celalalt? Pe langa CPU-ul low voltage, carcasa din aluminiu, autonomia si eventual si pretul nu prea multe, recunosc ca ZenBook-ul este mai puternic ca si configuratie ca primul Air, insa este comparabil cu modelul actual de pe piata. Pana si diagonala display-ului 11,6 inci si 13,3 inci este aceeasi ca a actualelor Air-uri. Alegerea pentru design a fost de inteles, iar ASUS a tinut sa imbratiseze un concept de marketing de succes, mai bine zis unul de productie. Trebuie sa recunoastem, Zenbook-ul este unul dintre cele mai usoare si mai frumoase Ultrabook-uri de pe piata.
Ziceam la inceputul articolului de conceptul de marketing pe care Intel doreste sa il urmeze. Ei bine, este vorba de promovarea Ultrabook-ului ca un brand de sine statator. De la aparitia produsului Apple, consumatorul care dorea un laptop extrem de subtire preciza ca doreste un MacBook Air, nu “un laptop foarte subtire”. Aici se vede puterea brandului. La capitolul smartphone-uri e la fel. Consumatorul spune ca doreste un “smartphone cu Android” sau un terminal “Windows Phone”, insa nu ai sa il auzi cerand “un telefon cu iOS”, ci un iPhone. Aici doreste gigantul sa creeze un brand. Utilizatorul care isi doreste un ultrabook trebuie sa ajunga sa il ceara in acest fel, si nu “un ASUS Zenbook” sau “un Toshiba Portege” sau “un HP Folio”.
Exista un mic element care a fost omis in aceasta discutie. Apple detine “un singur produs” de acest tip, pe cand Ultrabook-ul este “produs de la mai multi integratori”. Acest lucru poate avea avantaje, dar si dezavantaje. MacBook Air era un singur produs creat de o singura companie, iar Ultrabook-ul reprezinta mai degraba o categorie de produse, pentru ca sunt implicati mai multi producatori. Corect ar fi sa ii spunem segment de produse, nu brand. Acest simplu fapt ar putea fi de ajutor pentru Intel in promovarea acestuia, piata fiind invadata de mai multe modele fiecare cu campania de promovare proprie. ASUS a venit desigur cu o serie de reclame frumoase pentru produsul lor insa nici ceilalti competitori nu stau deoparte. Chiar si Intel face tot posibilul sa isi promoveze Ultrabook-ul folosind o campanie proprie de reclame worldwide.
Sursa: Playtech. ro
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu