Störkel, Nokia România: Vom investi major în promovarea noilor smartphone-uri cu Windows
Compania finlandeză Nokia va face investiţii "majore" în România pentru a se asigura că primele sale smartphone-uri realizate împreună cu Microsoft, care vor deveni disponibile din această lună la operatorii de telefonie mobilă, vor fi prezentate şi promovate corespunzător în faţa potenţialilor clienţi şi nu vor fi pur şi simplu expuse "într-un colţ" într-un magazin, a declarat într-un interviu pentru ZF Marcus Störkel - general manager al Nokia Ungaria şi România. Smartphone Nokia este calitatea și frumusețea.
"Un criteriu este calitatea. Nu vrem să fim în toate magazinele posibile. Vrem să fim într-un număr suficient de magazine, al Cosmote, Orange şi Vodafone şi în câteva unităţi Media Galaxy. Vrem ca în magazinele selectate să avem demonstraţii live ale telefonului plus diferite alte activităţi de promovare a telefoanelor. Altfel, le-am comunicat partenerilor, nu vom fi prezenţi în magazine. Nu mai este suficient să ai un telefon expus în magazin undeva într-un colţ", a declarat Störkel. "Vom avea deci o investiţie majoră şi o concentrare puternică pe punctele de vânzare, acolo unde telefonul este vândut. Acolo este o oportunitate excelentă ca el să fie testat."
Nokia şi Microsoft au lansat oficial miercuri-seară pe piaţa din România smartphone-urile Nokia Lumia 800 şi Nokia Lumia 710, primele terminale rezultate din alianţa celor două companii. Preţurile urmează să fie anunţate imediat ce telefoanele intră în oferta operatorilor. Lumia 800, importat deja pe canale "gri" în România, costă circa 2.000 de lei la unele magazine online locale.
Cu această lansare Nokia şi Microsoft pot spera să obţină o felie mai mare din piaţa locală de smartphone-uri, estimată la un milion de unităţi în acest an, faţă de 600.000 de unităţi în 2011.
Nokia vinde încă telefoane mobile cu sistemul propriu de operare Symbian, dar îşi pune speranţele pe noile terminale cu soft Windows pentru a reveni în atenţia consumatorilor care în ultimii ani şi-au mutat preferinţele spre Apple şi mobile cu soft Google Android. După ce a dominat timp de peste un deceniu vânzările de mobile de pe piaţa locală, compania finlandeză Nokia a cedat fotoliul de lider din România şi pe segmentul smartphone, şi pe cel al mobilelor ieftine în faţa companiei sud coreene Samsung. Gigantul sud coreean şi-a deschis o subsidiară directă în România în 2010 şi de atunci a atacat şi mai agresiv piaţa, până când a detronat liderul Nokia.
Sunt corecte datele Samsung, potrivit cărora este numărul unu pe piaţă în România, de anul trecut? "Acum suntem în «silent period» - intervalul dinaintea anunţării rezultatelor financiare şi nu putem oferi asemenea date. Dar nu mă voi ascunde după această motivaţie. Nu vom putea comunica cifre de vânzări în România - acestea sunt politicile grupului şi le vom respecta", a precizat într-un interviu pentru ZF Alberto Matrone, vicepreşedinte pentru vânzări al Nokia pentru Europa Centrală şi de Est.
El a precizat însă că Nokia consieră foarte importantă piaţa de telefoane mobile din România pentru care are ca obiectiv rezultate "foarte bune". "România este o piaţă foarte importantă pentru noi, unde obiectivul este să avem vânzări foarte bune, să avem succes", a declarat Matrone. Anual în România se vând aproximativ 3,5 - 4 milioane de telefoane mobile.
Există un interes uriaş atât din partea consumatorilor cât şi din partea partenerilor din industria de telefonie mobilă şi retail pentru aceste noile smartphone-uri Lumia cu Windows, au declarat în cadrul lansării reprezentanţii Nokia şi Microsoft.
"Operatorii de telefonie mobilă sunt alături de noi pentru în efortul de lansare, de a obţine nişte rezultate foarte bune", a spus Marcus Stšrkel - General Manager al Nokia Ungaria şi România. "Suntem optimişti şi sperăm că acest optimism se va traduce şi în vânzări", a adăugat el.
Cele mai mari speranţe ale Nokia se leagă de vârful de gamă Lumia 800, care are un ecran Amoled capacitiv cu de 3,7 inch şi rezoluţie 800 x 480 pixeli, procesor Snapdragon la 1,4 GHz, RAM de 512 MB, stocare de 16 GB, cameră foto de 8 MP care filmează HD.
Ceea ce va lua prin surprindere consumatorii nu va fi însă felul în care arată telefonul - Lumia 800 are o calitate foarte bună a finisajelor, comparabilă sau superioară în raport cu cei mai bine vânduţi rivali de pe piaţă - ci interfaţa software, complet diferită faţă de smartphone-urile care domină clasamentele de vânzări - respectiv faţă de Apple sau Google Android.
"Mi s-a părut ciudată (interfaţa - n.red.) la început", a spus chiar şi Marcus Stšrkel - General Manager al Nokia Ungaria şi România în intervenţia de la evenimentul de lansare. "Am fost onest - când am folosit prima dată noul telefon m-am simţit pierdut. Unde sunt iconiţele pe care le ştiam?", spunea ulterior Marcus Stšrkel într-un interviu pentru ZF. Dar după ce te obişnuieşti cu noua interfaţă, constaţi că aceasta este "invincibilă" măcar din unele puncte de vedere, spune şeful Nokia România şi Ungaria. "Este foarte uşor să îţi configurezi telefonul, iar integrarea Facebook şi a altor reţele sociale cu agenda telefonica este excelentă. Este un lucru care face această platformă invincibil. Am aici pe telefon toţi colegii mei, şi văd tot ce au făcut ei pe Facebook, pe Linkedin dar nu şi ce a făcut toată lumea pe Facebook, cine şi-a hrănit animalele virtuale, etc. Utilizatorul defineşte care sunt oamenii care contează pentru el şi ce informaţii sunt extrase din reţelele sociale şi afişate astfel că nu mai trebuie să intru pe Facebook, să deschid aplicaţia. Totul este conectat şi integrat în sistemul de operare".
Compania finlandeză Nokia deţinea şi o fabrică de asamblare a telefoanelor mobile în judeţul Cluj, pe care a închis-o anul trecut.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu