Faceți căutări pe acest blog

luni, 9 aprilie 2012

Noul Logan 2 vine, vine...




După ce șeful de design al Renault, Larens van den Acker, afirma despre noul model Dacia, nume de cod X52, ca va fi unul de cu un “aer” german, francezii de “La Revue Automobile” au prezentat, recent, câteva imagini. Bineînțeles, avem de-a face doar cu un studiu de design.
Potrivit francezilor, noul Logan 2 ar putea avea multe in comun cuRenault Fluence, preluând poate chiar si platforma acestuia.
Jurnaliștii francezi spun ca din sursele lor, Logan 2 ar putea avea un portbagaj de 500 de litri, dar si unconsum de carburant mai redus. Daca va avea o baza in Renault Fluence, atunci cel mai probabil va fimai lung de 4,6 m (actualul model are 4,3 m).

O repoziționare a modelului Logan

O alta informative interesanta de pe site-ul francez ar fi ca noul Logan nu va mai fi așa-zisa mașina de 5.000 de euro ci va deveni un sedan de familie in toata regula, spațios, cu multe dotări si noi motoare de la Renault! Asta da informație șocanta…oare cum se va descurca Dacia pe aceasta noua piața?
conceptul-noului-loganLa nivel de dotări, noul model va beneficia si de o gama de clasa superioara, de la cutia automata, la faruri cu led-uri, bineînțeles pentru variantele de echipare de top. Francezii vor aduce si noi culori, de la roșu, la galben si alte culori mai deschise. In prezent, gama Dacia se caracterizează prin tonurile de gri, negru, albastru si maro.
Noua mașina este văzuta, astfel, undeva intre Renault Fluence, Skoda Octavia, VW Passat, Ford Focus si Chevrolet Cruze. Cel puțin din punct de vedere vizual.
Prețul de baza al Logan 2 ar urma sa fie de 13.000 Euro pt 1.6 benzina cu 110 cp si de 15.000 europentru cel cu  diesel de 85 cai-putere. Interesant este faptul ca, anterior, inginerii francezi anunțau ca prețul noului Logan va fi mai ieftin decât cel al modelului actual.

Ce va fi…

Un prototip al modelului este așteptat in septembrie 2011 la Paris.
Dacia-logan-2-2012Ca o părere personala va fi interesant de văzut un Logan mai high-end. Totuși, nu cred ca Dacia-Renault va renunța la piața low-cost ci dimpotrivă, din declarațiile din ultima vreme reiese ca se pregătește unnou model sedan low-cost de 5.000 euro dar care nu se va numi „Logan”. Așa s-ar explica toate declarațiile contradictorii din ultimul an. Sigur asta este părerea mea. Ce va fi, doar francezii știu.
In orice caz, francezii se grăbesc sa lanseze noul Logan, in tentativa de a se adapta noilor realitati din piața auto. Daca in anii anteriori, Loganul a performat in mare parte datorita programelor de tip “Rabla”, acum, odată cu încheierea acestora, prețul nu mai poate reprezenta argumentul principal.

Concurenta nu sta degeaba

Concurenta se anunța a fi tot mai puternica pentru modelele Dacia. Hyundai si Kia, doi dintre principalii rivali, mizează pe acordul de liber schimb intre UE si Coreea de Sud.
Chinezii s-au instalat deja in Bulgaria si caută o noua locație, Ford se pregătește sa lanseze producția B-Max la Craiova, iar adversarii tradiționali, de la Volkswagen la Peugeot-, DaciaCitroen, n-au stat nici ei cu mâinile in sân si au lansat sau pregatesc lansarea unor modele ieftine, cu un plus calitativ fata de Logan.
Vicepreședintele Dacia, Constantin Stroe a declarat, recent, pentru DailyBusiness.ro, ca Dacia este conștienta de concurenta si ca pregătește lansarea a cate doua noi modele anual. Despre Logan 2.0 a refuzat sa comenteze. A spus doar ca va fi o mașina destinata tuturor piețelor internaționale, nu numai celor emergente.
Potrivit surselor Renault, cert este ca noul model a intrat, deja, in faza de pre-producție. Cei 54 de furnizori locali si cei 134 furnizori externi ai Dacia lucrează deja la noile componente. Piesele vor proveni, in marea lor majoritate, de la modelele constructorului francez aflate deja in producție.
Șapte modele Dacia au fost lansate pana in prezent sub marca Renault, si anume: Dacia Logan, Dacia Logan MCV, Dacia VAN, Dacia Logan Pick-Up, Dacia Sandero, Dacia Sandero Stepway si Dacia Duster.
Pozele publicate de francezi par a fi refăcute din diverse informații pe surse. Totuși, nu cred ca s-ar fi chinuit sa le facă in așa detaliu daca nu aveau date credibile.
sursa : ghidulescu 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu